ناگت مرغ

chicken nuggets (1).jpg

ناگت مرغ در دنیا به مدل های مختلفی درست میشه. یعنی حتی خود من هم به چندین مدل درستش میکنم. پس ناگت ها تنوع زیادی دارند. ساده ترین حالتش اینه که فیله مرغ رو تیکه کنی و کاورش کنی و یالا. این ناگتی که امروز شاهدش هستید یک مدلشه که از اون "ساده ترین حالت" یه اپسیلون پیچیده تره!

فیله مرغ 700 گرم

نمک و فلفل

آرد سوخاری 1 لیوان

پودر فلفل پاپریکا نصف ق غ

پودر سیر نصف ق غ

پودر خردل 1 ق چ


نمک و فلفل


chicken nuggets (2).jpg

فر رو روی 200 درجه سانتیگراد قرار میدیم و فیله مرغ و نمک و فلفل رو توی غذاساز میریزیم.



chicken nuggets (3).jpg

دستگاه رو روشن میکنیم تا زمانی که مرغ له و تقریبا خمیری بشه.



chicken nuggets (4).jpg

میتونیم دست هامون رو خیس کنیم و ناگت ها رو توی دستامون فرم بدیم. ولی من تنبلم و حوصله ندارم با دقت ناگت ها با دست فرم بدم پس از قالب مخصوص فلافل استفاده میکنم.

یه کاسه آب کنار دستم میذارم و هر بار قالب رو خیس میکنم.



chicken nuggets (5).jpg

خمیر مرغ رو توی قالب فشار میدم و بعد خالیش میکنم توی مخلوط آرد سوخاری.

من همیشه همیشه همیشه آرد سوخاری رو خودم درست میکنم. شما هم میتونید به همین شیوه من خودتون آرد سوخاری رو درست کنید. اینطوری کیفیتش بهتره.

پودر فلفل پاپریکا رو هم میتونید مطابق این دستور در خانه تهیه کنید.

ادویه ها و آرد سوخاری رو توی یک زیپ لاک میریزیم و زیپ لاک رو تکون میدیم تا همه با هم مخلوط شن.

بعد هر بار که ناگت رو قالب میزنیم؛ میندازیمش توی زیپ لاک تا سطحش با آرد سوخاری پوشش داده بشه.



chicken nuggets (6).jpg

چون قالب و دستمون رو هر بار خیس میکنیم؛ سطح ناگت ها خیسه و خمیر مرغ هم که خودش قدری چسبناکه پس آرد سوخاری به سطح ناگت میچسبه. به همین سادگی. یعنی دیگه تخم مرغ نمیخواد!



chicken nuggets (7).jpg

به همین ترتیب همه ناگت ها رو آماده میکنیم. اگر از قالب فلافل استفاده میکنید، حدودا 20 تا ناگت خواهید داشت. البته بستگی داره که ناگت ها رو چقدر کپل بگیرید.


سطح ناگت ها رو با روغن زیتون خالص اسپری میکنیم. و اگر شما اسپری ندارید میتونید با برس زیر و روی ناگت ها رو چرب کنید. میتونید از کاغذ روغنی استفاده کنید یا اینکه فقط روی سینی قرارشون بدید.

میتونید هم اصلا چربش نکنید که رژیمی شه. ولی بعد از پخت اینقدر طلایی نخواهند بود.
اگر هم اهل رژیم مژیم نیستید میتونید سرخشون کنید. ولی چه کاریه آخه!


chicken nuggets (8).jpg

سینی رو به مدت 15 دقیقه درون فر قرار بدید. بعد همه رو پشت و رو کرده و باز برای 10 دقیقه دیگه سینی رو توی فر بذارید.



chicken nuggets (9).jpg

سرباز گرسنه، به موقع خودش رو به محل خدمت میرسونه!



chicken nuggets (10).jpg

و طبق معمول در عکاسی به مامانش کمک میکنه.



chicken nuggets (11).jpg

مممممممممممممم... یامی!



chicken nuggets (12).jpg

مشارکت مادر و پسر.


عملا مرغ خالصه. ولی طعمش خیلی خوبه.

chicken nuggets (13).jpg

سرباز گشنه دوم هم بدو بدو خودش رو میرسونه!



chicken nuggets (14).jpg

و ... حملـــــــــــــه!

خلاصه اخبار:

20 عدد ناگت بود.

20 عدد ناگت نبود!



براي استفاده بهتر از كارگاه آشپزسازي لطفا مبحث سوالات متداول را به صورت كامل مطالعه بفرماييد
Print Friendly and PDF