بیسکویت های اناری روی شاخه های پاییزی برای دکور شب یلدا

IMG-6562 

برای سفره شب یلدای امسالتون، ایده ای که چندین سال توی ذهنم داشتم رو بالاخره پیاده کردم! ایده بسیار ساده ای هست اما بسیار هم چشمنواز و زیباست.

کافیه یه مقدار شاخه های خشک پاییزی رو توی یک یا چند گلدون با رنگ و طرح مناسب پاییز یا یلدا بذارید و با بیسکویت های اناری تزئینشون کنید. واسه سفره یلدا، چیز فوق العاده شیکی میشه!

 

0

این بیسکویت های اناری که با پودر ژله انار درست کرده بودم رو خاطرتون هست؟ چند سال پیش آموزش داده بودم و میدونم خیلیهاتون درستش کردید و تجربه اش رو دارید.

 


1

مطابق همون دستور بیسکویتها رو با پودر ژله انار درست کنید و یا از رسپی جدیدم استفاده کنید. در رسپی جدیدم که امروز شاهدش هستید، شکر رو کاملا حذف کردم و میزان پودر ژله و کره رسپی رو هم کم کردم.

پودر ژله 100 گرم

وانیل نصف ق چ

کره 150 گرم

تخم مرغ 1 عدد

آرد 2 و یک چهارم لیوان

پودر ژله رو آسیاب کرده، با وانیل و کره نرم شده و تخم مرغ به خوبی هم میزنیم و نهایتا آرد رو اضافه میکنیم. میزان رنگ خمیر بیسکویتی ما بستگی به مارک پودر ژله متغیر خواهد بود!

فر رو روشن کرده و روی 180 درجه سانتیگراد قرار میدیم.

خمیر رو بین دو قطعه کاغذ روغنی قرار داده و با وردنه، نازک پهن میکنیم.

بعد خمیر رو به همین شکل با کاغذ روغنی و روی تخته کار، میذاریمش توی فریزر تا کاملا سفت بشه.

مهدی هم واسه زیبایی دکور، با لگو یک انار قرمز لگویی درست کرده!

 


2

خمیر رو قالب زده و به کاغذ روغنی روی سینی فر منتقل میکنیم.

و البته شما هم میتونید مثل من مقداری پودر ژله رو روی یک تکه کاغذ روغنی ریخته و خمیر رو روش قرار بدید تا کمی پودر ژله به سطح خمیر بچسبه. سپس با قالب اناری قالب میزنیم.

 


3

چون میخوایم بیسکویتها رو با روبان به شاخه آویزون کنیم، نیاز هست که درون بیسکویتها رو سوراخ کنیم. از انواع قالبهای ریز مخصوص نون نخودچی میتونید استفاده کنید و یا حتی در خودکار یا هر ابزار دیگه ای. مهم اینه که یه سوراخ توی انار ایجاد کنیم. من از قالب خیلی ریز خرسی استفاده کردم!

 


4

مدت زمان پخت 5 دقیقه هست اما توصیه میکنم کنار فر بیاستید. و اگر بیسکویتها رو ترد تر دوست دارید، مدت زمان پخت رو افزایش بدید. من ده دقیقه گذاشتم و کاملا بشته شدند. البته ضخامت بیسکویتها در زمان پخت اثر داره.

خب من از عمارت ننه یه مقدار شاخه خشک که قبلا هرس شده بودند، از روی زمین برداشتم و آوردم خونه مون و چیدمشون که ازشون استفاده کنم.

 


5

من از سه گلدان با رنگ زرد و لکهای قرمز و نارنجی و یشمی و ... استفاده کردم. شما میتونید از یک گلدان بزرگ استفاده کنید و یا چندین گلدان کوچک. و یا مثل من گلدانهای با سایزهای مختلف.

شاخه های پاییزی رو با سلیقه خودتون توی گلدونها بچینید.


6

وقتی بیسکویتها کاملا سرد شدند، شروع میکنیم به مونتاژ.

من با روبانهای مختلف با سه تم رنگی سبز، سبز روشن، سبز تیره و زیتونی، بیسکویتها رو به شاخه ها وصل کردم.

ابتدا با روبان یک پایپیون درست کردم و بعد به بیسکویت گره زده و نهایتا با گیره های چوبی فانتزی از شاخه ها آویزونشون کردم. مدل گره زدن رو در فیلم بهتون نشون دادم.

 


7

به جای روبانهای نازک میتونید از کاموا یا انواع نخها استفاده کنید.

به جای گیره فانتزی چوبی هم میتونید فقط روبانها رو به شاخه ها گره بزنید ولی گیره کار رو راحت تر میکنه و خیلی زیبا هستند و قیمتی هم ندارند.

ما توی فروشگاه اینترنتی مون چند مدل از این گیره های چوبی فانتزی داریم. میتونید با شماره واتس اپ آقای شوهر 09302152422 مکاتبه کرده و محصول رو درب منزل تحویل بگیرید.

Capture-2021-12-18-102

ظاهر کار بسیار شیک و چشمنواز میشه!

 


Capture-2021-12-18-10

یه حس پاییزی جذابی به سفره یلدامون میده!

 

Capture-2021-12-18-103

درست کردنش فوق العاده ساده است و بچه ها میتونند مشارکت داشته باشند. اصلا من نصف خمیر رو دادم به لیانا که خودش خمیر رو پهن کنه و بیسکویت ها رو قالب بزنه و بپزه!

 

Capture-2021-12-18-101

ماندگاری خوبی هم داره. و از همه جالبتر اینکه خونه مون تا چند روز بوی خوش کوکی میده!

 

Capture-2021-12-18-104

در مورد طعم این رسپی:

چون رسپی شکر نداره، بیسکویتها فقط به اندازه شیرینی پودر ژله شیرین هستند. برای ذائقه خانواده ما مناسب هست. یعنی طعم ترش پودر ژله انار یه طعم خاصی به بیسکویتها میده که ما همه پسندیدیم. اما اگر شما عاشق شیرینی هستید، از همون رسپی اولی که توش شکر داره استفاده کنید.

 


Capture-2021-12-18-105

رنگ بیسکویتها با یک بسته پودر ژله، یک رنگ قرمز کم رنگ هست. بیشتر به صورتی میزنه. لذا در صورت تمایل میتونید توش از رنگ مخصوص خوراکی استفاده کنید.

من نیازی ندیدم! به نظرم همینطوری قشنگ هست.


Capture-2021-12-18-106

این رسپی به شما یک عالمه بیسکویت میده. بیسکویتها هرچی نازکتر باشند خوشگل تر هستند و مقرون به صرفه تر هم میشه چون تعداد بیسکویتها بیشتر خواهد بود. قالب انار رو از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید. الان قالبهای خوشگلتری توی بازار هست. من این قالب رو خیلی سال پیش خریدم و بیسکویتها بیشتر شبیه ماهی قرمز عید نوروز شدند تا انار! انگیزه نداشتم که قالب اناری جدید بخرم! شاید واسه یلدای سال بعد یه دونه خریدم! شاید!

 

Capture-2021-12-18-107

یه چند تا دونه از بیسکویتها رو از شاخه ها آویزون کرده و توی گلدون روی سفره یلداتون بذارید. بقیه بیسکویتها رو هم توی ظرف بچینید واسه سرو جلوی میهمانان.

یلداتون مبارک!

 





Print Friendly and PDF