کیک هلوکیتی

IMG-7173

در داستان کیک دختر کفشدوزکی که کیک تولد پنج سالگی لیانا بود براتون نوشتم که در حین درست کردن کیک به همراهی لیانا خانم، متوجه شدم که این دختر استعدادهاش خیلی بیشتر از تصور من هست و توانایی این رو داره که در کیک تولد شش سالگیش مشارکت بیشتری داشته باشه.

همین اتفاق هم رخ داد و امسال برای تولدش، لیانا خانم اکثر کارها رو خودش انجام داد، که مستندات در ذیل تقدیم میگردد!!!

IMG-7172

از چند ماه پیش، لیانا متذکر شد که برای تولدش، باید کیک هلوکیتی درست کنیم. آخه لیانا عاشق هلوکیتی و هر چیزی با تم هلوکیتی هست. الان! میگم الان، چون بچه ها تو این سن سریع علایقشون تغییر میکنه!

برای من این بهترین خبر بود! چرا؟ چون من در دورانی که سر لیانا باردار بودم ویار خرید اینترنتی گرفته بودم و در جریانید که به اندازه چند تا فروشگاه لوازم قنادی، قالب سیلیکونی و کوکی کاتر و خلاصه هرچی فکرش رو بکنید خریدم! از جمله هلوکیتی. چندین مدل از قالبها و کارترهای هلوکیتی و صد البته شخصیات های کارتونی دیگه!

خلاصه برای درست کردن کیک هلوکیتی نیازی نبود که بخوام اینترنت رو زیر و رو کنم و ساعتها و روزها وقت بذارم و آخرشم هیچی پیدا نکنم! میدونید که قانون مورفی اینجور مواقع بسیار فعال عمل میکنه!

خب مقدمه دیگه بسه، بریم سر اصل مطلب:

IMG-7033 

من حدود ده سال تجربه شیرینی پزی با مهدی رو دارم و توی این سالها اینقدر تجربیاتم زیاد بوده که با چشم بسته هم میتونم دقیقا عکس العملهای بچه ها موقع شیرینی پزی رو حدس بزنم. لذا دقیقا میدونم که باید چه طرحی برای یک کیک تولد انتخاب کنم که بچه بتونه از پسش بربیاد و هنگام کار شاد و خوشحال باشه و طرح تو دستش خراب نشه که براش ایجاد استرس کنه، عصبی بشه و بزنه زیر گریه!

لذا اینکه در عکسها و همینطور فیلمهایی که براتون گرفتم و در یوتوب و اینستگرم به اشتراک خواهم گذاشت میبینید که لیانا با ذوق و شوق فراوان سی عدد هلوکیتی فوندانتی درست میکنه و کوچکترین نیازی به کمک نداره، دلیلش اینه که در پاراگراف قبل توضیح دادم خدمتتون.

و همچنین این موضوع که لیانا از سه سالگی با این کاتر هلوکیتی مرتب برای خودش کوکی درست کرده و در فیلمهای اینستگرم شاهدش بودید. لذا با تجربه هست و بار اولش نیست.

 


IMG-7045

سه روز قبل از روز تولد، هلوکیتی های فوندانتی رو درست میکنیم.

طبق تجربیات من، باید برای تهیه یک کیک تولد که توسط یک کودک درست میشه، حداقل سه روز وقت بذاریم.

مطابق دستور فوندانت رو تهيه ميكنيم. یا اینکه فوندانت مارشملو و یا فوندانت باترکریم
میتونید هم فوندانت آماده بخرید. 
انواع فوندانتهای رنگی با برندهای مختلف در بازار موجوده میتونید تهیه کنید.


IMG-7056

چون رنگ مورد علاقه لیانا صورتی هست، لیانا سی عدد فوندانت دایره ای شکل با لبه پرپری قالب زد و سی عدد هلوکیتی سفید با فوندانت سفید رنگ.

 این قالب هلوکیتی، برجسته هست و روی فوندانت طرح چشم و بینی و پاپیون و سیبیلای کیتی رو ایجاد میکنه.

 

IMG-7064

بعد از اینکه لیانا سی عدد دایره دالبردار صورتی و سی عدد هلوکیتی فوندانتی سفید درست کرد، با استفاده از یک قلم مو قدری آب روی فوندانت دایره ای مالیده و هلوکیتی رو روش چسبوند. میدونید که چسب فوندانت آبه. و به راحتی به قطعه فوندانت با آب به هم میچسبند.

لیانا هر سی تا رو به همین ترتیب درست کرد.


IMG-7081

من روی دو تا سینی کاغذ روغنی قرار دادم و لیانا هلوکیتی ها رو توشون چید. پونزده تا در هر سینی. و من سینی ها رو سلفون پیچ کردم که فوندانت ها تازه بمونند و خشک نشن. و رفتیم تا فرداش.


m01

خب پس یک روز مانده به روز تولد، کیک رو درست میکنیم.

من کیک وانیلی رو انتخاب کردم. لیانا بارها و بارها این کیک رو قبلا درست کرده و راحت از پسش برمیاد. البته با استندمیکسر که ... همه از پسش بر میان!

 یک های مناسب برای بیس کیک تولد رو با لینک به رسپی هاشون لیست میکنم:



m02

چون میخواستم ارتفاع کیک بیست سانت باشه، دو برابر رسپی کیک وانیلی درست کردیم.

چون میدونم براتون سوال پیش میاد، عرض میکنم که خیر ، لیانا رسپی رو دو برابر نکرد. بلکه دو مرتبه کیک رو درست کرد. اینطوری کیفیت پف کیک بهتر میشه. لذا توصیه من اینه که دو بار درستش کنید و با این حجم زیاد مایه کیک کار نکنید.

کیکها رو پوشونده و در دمای محیط نگهداری میکنیم تا فرداش که روز تولد باشه.

  

IMG-7108

ابتدا سلفون دور سینی های هلوکیتی های فوندانتی رو باز کردم و لیانا با استفاده از ماژیک های خوراکی پاپیونها و بینی و سیبیلا و چشمای هلوکیتی ها رو رنگ کرد.


IMG-7127

فیلمیه این بچه! یعنی مصداق بارز "تا میتونی از کارت لذت ببر" هست! تمام مدت در حال شوخی و خنده و شادی بود و در تمامی عکسها و فیلمها مشهوده! عاشق روحیاتش هستم!


IMG-7132

رسپی باترکریمهایی که آموزش دادم رو با لینک به رسپی هاشون لیست میکنم:



IMG-7139




m03
m04

یعنی من غش میکنم از خنده وقتی اداهای لیانا رو میبینم! با شادی کیکش رو لایه بندی میکنه و بدون استرس جلو میره!

لیانا خامه رو صورتی رنگ کرد و با اسانس زربری معطرش کرد.

اگر در جریان نیستید، ما در فروشگاه اینترنتی مون انواع اسانسهای خوراکی رو موجود داریم میتونید تهیه کنید، کافیه با شماره واتس اپ آقای شوهر  09302152422  مکاتبه کرده و درب منزل تحویل بگیرید.

 

IMG-7140

فیلمیه این بچه!


قبلا کاور کردن و لایه بندی کیک ها رو آموزش دادم.

برای پوشش کیک با کرم یکی از راه های ساده استفاده از ماسوره خامه کشی هست که جهت یادآوری ، اینجا بهتون لینک میدم به پستی که از این ماسوره برای تسریع در خامه کشی کیک استفاده کردم.

همچنین یکی از ابزارهای ساده تر کردن کاور کردن کیک با کرم ها استفاده از صفحه پلکسی هست که شیوه کار با این ابزار رو مفصل آموزش دادم. در اینجا لینک میکنم مطالعه کنید.

حالا فرض کنیم هیچ کدوم از این ابزار رو ندارید و حتی "ترن تیبل" یا گردونه مخصوص تزئین کیک رو هم ندارید. در این پست مفصل توضیح دادم که کیک رو چطوری خامه کشی کنید. مطالعه اش کنید.



m05

شادان و خندان کیک رو پوشش میده. البته چون زیر رو روی کیک، صفحه پلکسی قرار داره، کار بسیار راحت هست.

شاید بعضیا تعجب کنن بگن مگه میشه یه بچه بتونه اینکارا رو انجام بده.

عرضم به خدمتتون که ... وقتی من در کودکی، در دهه شصت، با کمبود امکانات، بدون استاد، میتونستم کیک تولد درست کنم، لیانا در کودکی، در دهه ده (الان میشه دهه ده؟ آره؟ بهش میگیم دهه ده؟)، با امکانات فراوان، با استاد، قطعا میتونه کیک تولد درست کنه!

 

IMG-7145

برای یک بچه شش ساله بد نیست!

تمیز درش آورده. البته تاکید میکنم که زیر و روی کیک، "صفحه پلکسی" بوده و از "ترن تیبل" که کیک رو روش میچرخونیم استفاده کرده. براتون فیلم گرفتم که در یوتوب و اینستگرم آپلود میکنم.

 


m09

خب و بالاخره میرسیم به قسمت جذاب ماجرا یعنی چسبوندن هلوکیتی ها روی بدنه کیک.

لیانا به سرعت برق و باد همه هلوکیتی ها رو روی کیک نصب کرد و خلاص.

من دقیقا اندازه گیری و محاسبه کرده بودم و طبق محاسبات من کل کیک با سی تا دایره پوشش داده میشد. و همین اتفاق هم افتاد.

 


m07

دو مدل ترافل برای روی کیک خریده بودم. ترافل توپی ریز و ترافل میله ای. هر دو مدلش هم به رنگهای سفید و صورتی. ترافل ها رو میتونید از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید.

لیانا روی کیک رو با ترافل پوشش داد.


IMG-7167

کیک رو از "ترن تیبل" روی "استند کیک" منتقل کردم.

نور آشپزخونه با وجود چند پنجره، چندان جالب نیست و عکسهایی که از مراحل مونتاژ کیک دیدید رو هم از روی فیلمهایی که با موبایلم گرفته بودم براتون شات گرفتم لذا رنگ کیک اونجا خوب دیده نمیشه. در این عکس میتونید رنگ واقعی کیک رو مشاهده کنید.

 


IMG-6991

IMG-7001

کاری که من از یک هفته قبل از تولد انجام دادم، این بود که تاپر هلوکیتی رو درست کردم و اجازه دادم فوندانتش کاملا سفت بشه. همینطور که در تصاویر مشاهده میکنید، طرح هلوکیتی شف رو پرینت گرفته و روی فوندانت پیاده کردم. برش زدم و نقاشی کردم. لیانا خانم هم در نقاشیش کمک کرده ولی بقیه مراحل رو خودم انجام دادم .

IMG-7028

لیانا هنوز به این مرحله از تبحر نرسیده که بتونه کیک تاپر درست کنه. شاید سال آینده انشالا!


IMG-7174

سیخ چوبی بامبو رو همینطور که در تصاویر دیدید، از ابتدا توی فوندانت فرو کرده بودم لذا نصب تاپر روی کیک بسیار ساده بود. فقط سیخها رو توی کیک فرو میبریم و کاملا ایستایی خواهد داشت.


IMG-7193

باید اعتراف کنم که این کیک، تجربه شیرینی بود.

لیانا حرف شنوی فوق العاده ای داره و وقتی بهش چیزی یاد میدی سریع یاد میگیره و با دقت انجامش میده.


IMG-7201

خوشبختانه صبور بودن از ویژگی هاش هست و دقت و ظرافت خوبی هم داره که از بدو تولد مشخص بود. اینه که کار کردن باهاش خیلی لذتبخش هست.

 


IMG-7206

تو این کیک نشون داد که استعدادش رو داره و قطعا کیک تولد هفت سالگیش هم دست خودش رو میبوسه!


m08

گفتم کیک تولد شش سالگی لیانا تجربه شیرینی بود؟ سه هفته دیگه تولد استاد مهدی هست. استاد اعظم قراره خودش کیکش رو درست کنه. خدا به خیر کنه! هرچی انرژی مثبت تو دست و بالتون دارید ارسال کنید که هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم!!!

 


 

Print Friendly and PDF